Sparreholms skola och förskola drivs av Sparreholms Utbildning AB (svb). ”Svb” betyder särskild vinstutdelningsbegränsning vilket betyder att alla pengar kommer att stanna kvar inom bolaget och satsas på barnen.

Aktiebolag (svb) är ett aktiebolag med särskild vinstutdelningsbegränsning (Aktiebolagslagen kap 32).

Grundläggande skall vara att verksamheten primärt drivs i ett annat syfte än att ge aktieägarna vinst.

De särskilda reglerna syftar till att säkerställa att vinsten huvudsakligen stannar kvar i bolaget för nya investeringar.

Endast begränsad vinstutdelning får ske (statslåneräntan + en procentenhet) på det kapital som aktieägare har investerat. SVB-aktier kan köpas och säljas på marknaden som vanligt.

Styrelsen på Sparreholms skola
och förskola

Rolf Pettersson  –  Ordförande
Anna Karinen  –  Ledamot
Annika Jivtegen  –  Ledamot
Maria Lundén  –  Ledamot
Marcus Eriksson  –  Ledamot
Linnea Jonsson  –  Ledamot
Daniel Bock – Ledamot
Malin Nässén – Ledamot
Adelina Tabaku – Ledamot
Antonia Csanadi Broberg  –  Ledamot
Årsredovisning

Här bredvid hittar du årsredovisningen för skolbolaget och skolfastighetsbolaget. Där kan du läsa både förvaltnings - och revisionsberättelsen.